Wanneer Duitse en Amerikaanse metalmuzikanten samenkomen, dan ontstaat Messiah's Kiss: zonder twijfel een van de beste heavy metalacts die er op dit moment rondlopen. Geen idee of het de combinatie is van de heerlijk rauwe stem van Mike Tirelli (Holy Mother, Riot) met de klassiek krachtige riffs van Georg Kraft, dan wel het feit dat de band op de juiste plaats op het juiste moment opdook. Het is echter zo dat de vier heren met dit derde album goed op weg zijn om zich te consolideren als een naam om te onthouden.

Alleen al voor de eerste dertig seconden van dit album zou ieder rechtgeaarde metalhead naar de winkel moeten rennen en zich dit album aanschaffen. 'The Ancient Cries' begint immers met zo'n waanzinnig goede gitaarpartij dat bij eenieder de hartslag verhoogt en de adrenaline door het lichaam raast. Voorts is het hartverwarmend om op te merken dat de snelle dubbele basdrums van Eckhardt Ostra weer vrolijk in het rond gestrooid worden, daar waar ze op het vorige album 'Metal' iets ingetogener tewerk gingen. Op het merendeel van dit album raast Messiah's Kiss ervandoor, maar er is uiteraard ook ruimte gelaten voor wat zachter werk: 'City of Angels' is nog eens zo'n powerballad die ondanks de voorspelbaarheid recht naar de keel grijpt. 'Where the Falcons Cry' of het titelnummer zijn dan weer rasechte beukers die aan een gestaag tempo voortdenderen, bijna als een losgeslagen tankcolonne met een attitudeprobleem. 'Nocturnal' toont dan weer een ontketende Tirelli die schreeuwt, blaast en uithaalt alsof zijn leven er vanaf hangt. Hoewel wat deze heren brengen dus verre van origineel of vernieuwend is, valt het toch op dat het gehalte aan puike songs bijzonder hoog ligt en dat de band binnen het stramien van heavy metal ontegensprekelijk boven de grijze massa uitstijgt.

Met dit album staat Messiah's Kiss opnieuw aan het front, klaar om alle aspiranten een fikse bolwassing te geven en de troon van heavy metal te veroveren. 'Dragonheart' rijgt immers de hoogtepunten aan elkaar en is een rasechte uitschieter binnen het genre. De mooie vrouwenderrière op de hoes is gewoon de kers op de taart.

Meer over Messiah's Kiss


Verder bij Kwadratuur

Interessante links
Agenda
Concertagenda
  • Geen concerten gevonden.