Achter Harappian Night Recordings gaat ene Sayed Kamran Ali schuil, een Britse muzikant uit de Sheffieldse scène rond Hunter Gracchus en Part Wild Horses. Harappian Night Recordings mixt op onnavolgbare wijze Aziatische field recordings met drones, tapeloops en gemusicieer op allerhande snaar- en percussie-elementen tot een pittige blend.

Over de audio

The Glorious Gongs of Hainuwele, het album waarvan dit nummer van afkomstig is, klinkt als een ruw gemixte en achteloos bij mekaar gesprokkelde collage van drones, percussieve uitspattingen, snarengepluk, vervormde stemmen, ruis en Aziatische vocalen. Juist het (schijnbare) gebrek aan aandacht voor geluidskwaliteit en de vele abrupte overschakelingen van het ene bizarre maar fascinerende sfeerstukje naar het andere verlenen het werk net iets caleidoscopisch. Muzikaal en conceptueel doet dit sterk denken aan de releases die op het Sublime Frequencies-label zijn verschenen. In deze track is niet meer te horen dan een bijzonder repetitieve maar verslavende loop van traditionele Aziatische muziek (zo klinkt het althans) en een volledig losgeslagen blaasinstrument (zo vermoeden we). Meer heeft de track niet om het lijf maar meer hoeft het echt niet te zijn.

Meer over Harappian Night Recordings


Verder bij Kwadratuur
  • Helaas geen extra info meer.

Interessante links
Agenda
Concertagenda
  • Geen concerten gevonden.